تبلیغات
خدمـــات کامپیــــوتری ربیـــــعی - ذخیره‌سازی خودكار در آفیس
 
خدمـــات کامپیــــوتری ربیـــــعی
زگهواره تا گور دانش بجوی
صفحه نخست            تماس با مدیر            پست الکترونیک           RSS            ATOM
درباره وبلاگ


از سوره ی عصر یاد گرفتم که ایمان و عمل صالح کافی نیست! بلکه برای رهایی از خسران باید یکدیگر را به حق و صبر هم سفارش دهیم و در انجام کارها عجول نباشیم!!!
"ان الله مع الصابرین"

مدیر وبلاگ : ش ربیعی
نویسندگان
نظرسنجی
تا چه حد از مطالب این وب راضی هستید؟







قطعی برق، هنگ‌كردن سیستم‌عامل، خاموش‌شدن یا راه‌اندازی مجدد رایانه بر اثر شیطنت كودكان و... از جمله عواملی است كه می‌تواند نتیجه ساعت‌ها كار و زحمت شما در ایجاد یا ویرایش یك فایل متنی را هدر دهد. اگر مشغول ‌كار روی یك فایل متنی باشید و یكی از این اتفاقات رخ دهد و نتیجه كار خود را ذخیره نكرده باشید، ‌باید كل مراحل را از ابتدا به انجام برسانید و در این شرایط است كه بسیاری از كاربران به فكر چاره می‌افتند!

باتوجه به بروز این مشكل برای كاربران و رایج بودن آن، مجموعه نرم‌افزاری آفیس قابلیتی را در خود جای داده است كه به كمك آن در بازه‌های زمانی از پیش تعیین‌شده فایل شما به‌صورت خودكار روی هارد‌دیسك ذخیره می‌شود و در صورت بروز این شرایط می‌توانید فایل ذخیره‌شده را بازیابی كنید. این فایل باتوجه به بازه زمانی كه مشخص شده قادر است اطلاعات یك دقیقه پیش را نیز برای شما بازیابی كند، اما مدت زمان این بازیابی ‌باید از جانب شما تعیین شود كه به‌طور پیش‌فرض نیز این مدت زمان روی پنج دقیقه تنظیم شده است.

اگر از كاربران حرفه‌ای باشید و در مدت زمان پنج دقیقه بتوانید تغییرات زیادی را روی فایل‌های خود ایجاد كنید، مطمئنا تمایل دارید كه این بازه زمانی را كمتر كنید تا اطلاعات بازیابی شده از آن در شرایط ذكر شده به آخرین ویرایش شما نزدیك باشد! همچنین در صورتی‌كه كاربر مبتدی هستید و در مدت زمان كوتاه نمی‌توانید تغییرات زیادی را روی فایل‌های خود ایجاد كنید و تمایل دارید منابع سیستم صرف ذخیره‌سازی خودكار در بازه‌های زمانی پنج‌دقیقه نشود، می‌توانید این مدت را افزایش دهید كه در هر دو حالت،

روش انجام كار عبارتست از:

1ـ نرم‌افزار Word 2013 را اجرا و از بالاـ سمت چپ روی گزینه FILE كلیك كنید.

2ـ از بنر به‌نمایش درآمده در سمت چپ گزینه Options را انتخاب كنید.

3ـ از گزینه‌های به‌نمایش درآمده در ستون سمت چپ گزینه Save را برگزینید.

4ـ بخش Save documents را پیدا كرده و بازه زمانی مشخص شده در مقابل عبارت Save AutoRecover information every را به عدد دلخواه خود تغییر دهید (توجه داشته باشید كه واحد اندازه‌گیری در این بخش دقیقه است و هرچه عدد انتخابی كوچك‌تر باشد عملیات ذخیره‌سازی بیشتری صورت می‌گیرد)

5ـ در نهایت با كلیك روی گزینه OK تغییرات را ذخیره كرده و با خیال راحت به استفاده از نرم‌افزار موردنظر خود بپردازید.

توجه: به‌كارگیری این روش در دیگر نرم‌افزارهای مجموعه آفیس 2010و 2007 نیز با كمی تغییر قابل استفاده است.
منبع:jamejamonline.ir





نوع مطلب : آموزش کار با نرم افزارها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

سه شنبه 5 دی 1391
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :